Comparació d'Empedòcles, Anaxàgores i atomistes
Tots tres són filòsofs presocràtics que encara que tenen teories diferents, pensen que el cosmos està constituït per més d’un principi.
Empèdocles i Anaxàgores defensen que no hi ha mort ni naixement. Concretament Empèdocles consideraba que tot estaba format per els quatre elements (arkhé): aire, terra, aigua i foc, apartir de les quals es formen les coses mitjançant l’amor, i la destrucció mitjançant l’odi. Anaxàgores afirmaba que tot està en tot, i defensaba un tot etern que estava format per llavors anomenades homeomeries, que eres inmutables i inmóvil com l’ésser de Parmè
nides i que a més determinen com és l’ésser, per tant tots tenim les mateixes llavors, però, predominen o es manifesten unes llavors o altres.
Empèdocles diu que l’amor i l’odi són les dues peces que equilibren el cosmos, tal i com argumentava Heràclit i la seva lluita de contraris.
Tots tres són filòsofs presocràtics que encara que tenen teories diferents, pensen que el cosmos està constituït per més d’un principi.

Empèdocles i Anaxàgores defensen que no hi ha mort ni naixement. Concretament Empèdocles consideraba que tot estaba format per els quatre elements (arkhé): aire, terra, aigua i foc, apartir de les quals es formen les coses mitjançant l’amor, i la destrucció mitjançant l’odi. Anaxàgores afirmaba que tot està en tot, i defensaba un tot etern que estava format per llavors anomenades homeomeries, que eres inmutables i inmóvil com l’ésser de Parmè
nides i que a més determinen com és l’ésser, per tant tots tenim les mateixes llavors, però, predominen o es manifesten unes llavors o altres.Empèdocles diu que l’amor i l’odi són les dues peces que equilibren el cosmos, tal i com argumentava Heràclit i la seva lluita de contraris.
En canvi segons els atomistes Leucip que introdueix la idea, i Demòcrit deixeble d’aquest que hi dedica més temps a la teoria dels àtoms, defensaven que hi ha infinits elements anomenats àtoms, que eren unes partícules indivisibles en continu moviment, localitzadas en el buit, l’anomenat no-ésser.



No hay comentarios:
Publicar un comentario